středa 1. října 2014

Liebster Award Tag

Tak máme tu další dvě nominace z již celkem dlouho kolujícím TAGu. Původní fakta jsou zde. Sepsány cca 3 měsíce zpět ;) Takže já se pustím rovnou do odpovědí na otázky ;)


Za nominaci děkuji Jackelin Mandragor 
a Terce 


Otázky od Terky


1) Která kniha v tobě za poslední dobu vyvolala opravdu silné emoce (ať už negativní nebo pozitivní)?

To je těžký, každá kniha ve mně něco zanechá, ale asi nejvíc v poslední době Knihy od Hayderky a teď Ďábel. U těch jsem se i malinko bála a i se mi promítaly do snů…

2) Co "povinná četba"? Nesnášela jsi ji (nesnášíš), nebo tě některá knížka z řady povinné četby opravdu bavila a vracíš se k ní?

Ha tohle je zcela mimo mě :P V zásadě mi zajímaly jiné knihy než povinné. Četla jsem 1984 a to nedávno a pak snad z povinné My děti ze stanice Zoo, ale i tu nějaký čas po škole….

3) Jak (popřípadě kde) se inspiruješ k designu vašeho blogu? Odráží se v něm tvoje osobnost?

Momentální náladou a rozpoložením, inspiraci beru v náladách, v jakých se u tvoření zrovna nacházím.

4) Co pro tebe znamená čtení knih?

Útěk od reality… Poznání nových věcí, zábava.

5) Jak jsi na tom s nákupem knih? Hodně utrácíš za knihy nebo většinu dostáváš od nakladatelství?

To je u mě hodně „nárazové“ . Jsem schopna ve třech měsících nakoupit 100 knih, ale zároveň je období kdy si třeba 3 měsíce nekoupím žádnou. Hodně záleží na životní situaci. Jelikož někdy je líp, jindy hůř. A od nakladatelství se držím tak nějak na 3-5 knihách měsíčně ;) Neberu spolupráci jako stěžejní získávání knih.

6) Co pro tebe znamená tvůj blog?

Je to takový můj prostor k vyjádření dojmů nejen z knih. Jelikož ve svém okolí mám jen jednoho človíčka, se kterým se o nich mohu bavit, tak jsem chtěla poznat víc lidí, které knihy baví.

7) Dojala tě některá kniha k slzám?

Určitě ne jen jedna. Zmíním Děvčátko, Bez dcerky neodejdu, Hvězdy nám nepřály. Ještě než zemřu… Ale určitě jich bylo víc ;)

8) Máš nějakou zamilovanou knížku z dětství? Kterou ti četli rodiče nebo ty sama?

U nás se v dětství nečetlo. Nejzašší kniha, kterou si pamatuji je Vlkodlak, o Čikatilovi. Ta mi vtáhla do světa knih. Posléze jsem dlouho vyhledávala knihy podle skutečných událostí. Od Islámu, Afriky až po drogovou tématiku. Poté jsem až přešla do jiných žánrů, kde mi okouzlilo postapo a posléze i některé dystopie… Toto nej mi zůstalo jako stěžejní do dnes.

9) Podle čeho si vybíráš knihy? Ať už k recenzi nebo koupi?

Podle anotace. Pokud mi nějaký námět zaujme, jsem zvědavá, jak se vyvine. K recenzím si vybírám většinou knihy, u kterých mám pocit, že nezklamou. Ty, u kterých si nejsem jista, beru v zásadě v knihovně, kde mi nic nenutí dočíst nezajímavou knihu, která mi neoslovila. S koupí je to jako s RC výtisky. Jdu hlavně na jistotu. I když i tesař se občas utne, naštěstí ne moc často :D

10) Máš nějaké nejoblíbenější místo ke čtení?

Asi kdekoliv :D Ale převažují křesla. Jak to u PC kde mám pod dozorem vše, co potřebuji, tak jedno v ložnici, kde si čtu večer v klidu.

11) Kupuješ knihy svým blízkým? (K Vánocům, narozeninám, ...)

Ne…. Nikdo z blízkých nečte L A s kamarádkou si jednou za čas knihy navzájem půjčíme.


Otázky od Jackelin


1)    Máte rádi pohledy a dopisy?

Ono to ještě existuje? Ne vtip, nijak je neřeším, setkávám se s nima, jen když děti odjedou na ŠVP J


2. Kolik máte doma zvířat?

Tak ať počítám, jak počítám tak celkem 7,
 1 pes, 5 dětí a 1 partner … :D   Jo a dvě morčata ! Bych na ně zapomněla....

3. Z jaké strany loupete banán? Špička nebo stopka?

Fakt? Mno stopka …

4. Preferujete prášky nebo bylinky?

Jak kdy a jak na co. Ale bylinky nezatracuji a hojně uživáme hlavně jako prevenci nebo podporu, pokud již jsou nevyhnutelné léky.

5. Vyhráli jste někdy v nějaké soutěži či giveaway? Případně co to bylo?

Jop přesně 3x Nano u Buxu, Antibohyni od Děti noci a Tichou ženu u Bety. Ale já se soutěží účastním spíš sporadicky, protože ve většině soutěží jsou knihy, co mám, nebo mi nezajímají.

6. Kdybyste si mohli vybrat jednu dobu z minulosti a žít v ní, která by to byla a proč?

Jej já a historie… Mno možná středověk. Doba kdy nebylo to vše, co je teď. Měla bych baráček pole a podobný blbosti :D Něco jako je v sérii Písně a ledu, jen ty války bych nemusela ….

7. Přemýšleli jste někdy o studiu v zahraničí?

Ne, nějak mi to netáhlo. Avšak poslední dobou bych ráda navštívila Miami. Ale free ne na studium.

8. Byla by pro vás přijatelnější zmrznout nebo se uvařit?

Nesnáším zimu!!!! Takže asi raději uvařit.

9. Píšete si deník nebo něco na ten způsob? Případně jsou nějací lidé, kteří v něm mají povoleno číst?

Ne. Občas když jsem na dně se vypíšu do wordu. Vyvztekám se, zanadávám si, sepíšu konverzace, které mi srazily. Avšak poté co se uklidním, si to přečtu a zase to smažu. A nikdo to číst nesmí, je to moje nejniternější zlo, které ventiluju do prázdna…

10. Máte oblíbeného spisovatele? Pokud ano, kdo je to?

Určitě jich je víc od Kinga, Zářeckého po Hayderku….

11. Jaké je vaše životní motto?

Nikdy není tak zle, aby nemohlo být ještě hůř….



Tak a jelikož mám pocit, že to koluje stále dokola, tak nominuji všechny kdo ještě tento TAG nepsali :D Takhle globálně proto, protože skutečně netuším kdo ještě nepsal :D Otázky nechám původní, v původním článku ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat