středa 27. března 2013




Kdo je bez viny od Lisa Ballantyne- Daniel má hájit 11-ti letého Sebastiana, který je podezřelý, že zabil svého 8- letého kamaráda. Sice důkazy postupně ukazuji na něj, ale matka mu poskytne alibi a Seb vinu popírá…. Uvěří porota nevině, nebo Obžaloba bude přesvědčivá v důkazech o vině?

Děj má dva časové úseky - Daniel jako dítě a Minnie, která mu poskytne to, co mu v dosavadním životě scházelo. Jejich vztah je složitý, avšak úžasný. Daniel je velice zraněný hoch a Minnie je skvostná bytost, která mu ukáže kam dál v životě má jít… Ale nic není takové, jak se zdá a i tato idylka není až tak jednoduchá….

Děj druhý- Daniel jako právník obhajující "andělského vraha" Sebastiana jak ho přezdívají média. Daniel se nemůže ubránit nutkáni malého chlapce chránit. Vždyť sám má pocit, že kdyby nezasáhl osud … Tak by v jeho věku mohl být na hodně podobném postaveni. (Ač dle mého názoru NE zcela…)

Daniel - Povahově velice rozdílné chováni v dětství a v dospělosti. Je zde v časových liniích vidět jak člověk dospívá, tvaruje se a učí se jednat s lidmi i sám se sebou. Je mi sympatický ač je velice výbušný tak dokáže uznat svou chybu, i když někdy je na slzy pozdě. Ale došli a já jako vsuvku věřím, že došli tomu, komu dojit měli kamkoliv….

Sebastian - působí jako velice chytré dítě, někdy má až bizarně přímé otázky až dospělým, kteří ho slyší, zatrne… Morbidní zájmy a krásnou nevinnou tvář 11ti letého hocha, který se ocitl na pranýři, na kterém zpravidla usedají mnohem starší osoby…. V tomhle věku obviněni z vraždy v Anglii… Od 10-ti let … mno celkem silné kafe…

Celkem dojem z knihy…. Je silná Hodně se mi líbila jak je sepsaná. Dost šlape na psychiku vyvolává spoustu otázek. Co kdyby to bylo moje dítě. A ty se zase štěpí na Ty pozice dvou matek Seba jako obžalovaného … Nebo city matky co přišla o syna… Sledováni soudního procesu. Když knihu čtete a "slyšíte" jaké obviněni a otázky pokládá žaloba máte pocit, že je to v koncích. Pak nastoupí obhajoba a zase pro změnu žasnete, jak správně položené otázky dokáži vše předem zmíněné rozcupovat zpochybnit, převrátit…. Ač by se někomu mohlo zdát tak i soudní proces je napínavý a do poslední chvíle nevíte, jak to dopadne ….

Závěr… šokující, očekávaný mno podle toho z jakého pohledu to vezmete. Od knihy se mi odcházelo s těžkým srdcem. Vždy když mi ji přerušila návštěva nebo telefonát, povinnosti tak jsem stejně byla duchem napůl v ni a ve zvědavosti jak celé dětství i soudní stáni dopadne.

Nevím, jestli se zde vyskytuji spoilery, jestli jsem neřekla až moc, ale potřebovala jsem to vypsat. Náhodně ulovená kniha z knihovny a letos určitě zatím na 1. Místě v dojmech…. Rozhodně vemte do ruky a s napětím očekávejte a poznávejte svět Chlapce/ muže Daniela……



Žádné komentáře:

Okomentovat